Partner serwisu
Intermodal i logistyka

NIK: Niewielkie wykorzystanie środków na inwestycje dworcowe w 2010 r.

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mg

Data publikacji:
07-06-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
NIK: Niewielkie wykorzystanie środków na inwestycje dworcowe w 2010 r.
Fot. Rynek Kolejowy
Najwyższa Izba Kontroli pozytywnie oceniła działania m.in. PKP SA w przygotowaniach do Euro 2012 w swoim raporcie za 2010 r. Jednak, jak wskazuje Izba, modernizacja dworców kolejowych z myślą o mistrzostwach jest najmniej zaawansowana spośród wszystkich projektów transportowych.

Kontrolerzy NIK skupili się na wskazanych jako ważne dla organizacji mistrzostw przez ministra sportu i turystyki obiektach w Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie Centralnej i Wschodniej, a także dworcach Warszawa Zachodnia, Kraków, Katowice i Gdynia. Izba wskazała także na Warszawę Stadion jako obiekt, którego modernizacja w jej ocenie jest niezbędnym uzupełnieniem infrastruktury w otoczeniu budowanego Stadionu Narodowego w stolicy.


NIK wskazała, że w porównaniu do harmonogramu z 2010 r. wykonano zaplanowane zadania w przypadku 3 z 4 dworców ważnych dla Euro 2012 (Wrocław, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia) oraz trzech pozostałych (Kraków, Gdynia, Katowice). „W ocenie NIK na obecnym etapie prac ryzyko niewykonania wymienionych sześciu inwestycji w terminie określonym w harmonogramach PKP SA jest niskie” – napisano w raporcie.


Izba w raporcie podała, że do końca 2010 r. w Poznaniu i Warszawie Zachodniej nie rozpoczęto ani prac rozbiórkowych, ani remontowych. „Zdaniem NIK ryzyko niezrealizowanych prac inwestycyjnych na tych dworcach w planowanych terminach przed rozpoczęciem Euro 2012 jest wysokie” – twierdzą przedstawiciele Izby.


NIK wskazuje,  że w czerwcu 2010 r. podpisano umowę PKP SA – Trigranit. Wskazano w niej, że 30 kwietnia 2011 r. to termin uzyskania pozwolenia na budowę. „Zdaniem NIK przyjęte terminy realizacji (przed rozpoczęciem Euro 2012) nie są możliwe do dotrzymania” – czytamy w raporcie. Izba wskazała też na opóźnienia przy modernizacji Warszawy Zachodniej i Warszawy Stadion.


„Negatywnie oceniono przyjęte rozwiązania dotyczące sposobu zarządzania i nadzoru nad infrastrukturą na wszystkich stacjach pasażerskich, w tym na remontowanych dworcach. Infrastruktura niezbędna dla kompleksowej obsługi podróżnych na stacjach PKP należy do sześciu różnych podmiotów, w związku z czym planowanie i realizacja inwestycji jest prowadzona oddzielnie przez każdą ze spółek PKP. Stan ten utrudnia prowadzenie prac modernizacyjnych, a zwłaszcza ich kompleksowe wykonanie” – napisali przedstawiciele NIK.


„Stwierdzono niewielkie wykorzystanie środków na inwestycje dworcowe. Procentowy udział poniesionych wydatków do końca 2010 r. do całości planowanych nakładów dla dziewięciu skontrolowanych inwestycji wynosił od 0% (w przypadku dworca Warszawa Zachodnia) do 16,98% (dla dworca Wrocław Główny). Nieznaczne (kilkuprocentowe) i mniejsze niż planowane było wykorzystanie też środków UE (środków funduszu spójności w ramach POIiŚ) oraz niepełne (około 95%) wykorzystanie, przyznanych pierwszy raz w 2010 r. na dworce, środków z budżetu państwa" - napisali kontrolerzy NIK.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5